Som alle nå har fått med seg så er det BKK som fakturerer for individuelt og faktisk forbruk av fjernvarme og varmtvann.
På regningen ser man forbruket, men man kan også gå inn på sin egen side på https://www.bkk.no/energitjenester/kunde/ for å få mer informasjon.
Kundenummer og pin står på regningen din.
Hvis man har spørsmål angående regningen skal man kontakte BKK da det er de som sitter på måler informasjonen.
Husk at vannbårne anlegg har en forsinkelse som gjør at selv om man stenger tilstrømning av varmt vann så vil radiatoren fortsatt være varm en god stund etter stenging.
Husk: Hvis man selger leiligeheten må man huske å melde flytting slik man gjør med strøm. Flytteskjema får man på BKK sine sider.
Spare tips: Noen har fått litt høye regninger nå på vinteren. Husk at nattsenking har blitt slått av etter ønske fra beboerne, så dette må gjøres manuelt hvis man ønsker å senke varmen om natten for å spare.
Man må også huske å slå av radiator hvis man skal lufte over lenger tid. Selv om radiatoren er slått ned på lav varme vil den jobbe for fullt hvis vindu etc står oppe, selv om vinduet er i "lufte" modus (åpent på gløtt).
Takk til alle beboerne som møtte opp på beboermøtet vårt 17.12.19 der vi gikk gjennom ordningen med individuell fakturering av eget varme og varmtvannsforbruk.
Vi så på hvilken bakgrunn fakturaene genereres, hva dette innebærer for borettslaget og andre mer prinsipielle diskusjoner.
For de av dere som ikke hadde anledning å delta på møtet kan presentasjonen bestilles på e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Ellers har vi lagt under en skjermdump fra en av de viktigeste foilene, med et eksempel på hva de ulike beløpene i side 2 på fakturaene består av.
Håper denne kan være til hjelp for de som lurer på hva hva som inngår i det fakturerte beløpet.

Alle beboere er ansvarlig for å kjøpe termostater selv hvis disse blir ødelagt.
Her er informasjon om et par steder hvor man kan få de.

Eventuelt kan man kjøpe de hos i butikk hos VVS Gruppen til en litt redusert pris: Danfoss termostat
Dette infoskrivet har blitt delt ut til samtlige postkasser noen dager siden.
Håper mange som har slitt med kalde radiatorer benytter seg av tilbudet om kursing eller hjemmebesøk for å unngå kalde radiatorer neste høst.


Mange beboere har den siste tiden opplevd kalde radiatorer.
Noe av det kan forklares ved at det natt til mandag 07.10.19 var en teknisk feil på pumperommet der det jobbes med å utbedre feilen. Vi vil gi beskjed straks feilen er utbedret.
Likevel er det mange beboere som før det har tatt kontakt med oss ang. kalde radiatorer.
Dersom en radiator ikke virker skyldes dette ofte at det enten er regulator ventilen (en stift inne i radiatoren) som har rustet fast, eller at radiatoren trenger lufting. En rørlegger kan tilkalles for å utbedre disse årsakene, men de kan også ganske enkelt utbedres av beboer. Se følgende lenke om hvordan lufte en radiator: http://granbergborettslag.no/media/files/Lufting%20av%20radiator.pdf
Kalde radiatorer er gjennomgående i alle boformer, for mer informasjon om hvordan få liv i en kald radiator les mer her: https://gjoerdetselv.com/energisparing/varme/radiator/video-fiks-en-kald-radiator
Minner også om at det er lurt å holde øye med Fortum, som er borettslagets fjernvarmeleverandør, sin side med drifts og feilmeldinger https://www.fortum.no/fjernvarme/drifts-og-feilmeldinger . Sørg for at ditt mobilnummer er registrert for servicevarsling slik at man får sms dersom de skal ha planlagt vedlikehold, eller dersom det oppstår en skade som får konsekvenser på fjernvarmen.